neděle 20. října 2013

Dušená dýně

Na jaře, plná zahradnického nadšení, jsem si na trhu koupila ke svému Goliáši a hokkaidó dýním i dýni ananasovou. Tak ji mělo několik zahradníků označenou. když jsem ale doma  googlila, žádnou s takovým názvem jsem nenašla. Nezbývalo mi, než s napětím čekat, co vlastně vyroste. Nakonec se urodilo několik  kulatých dýní střední velikosti, nejprve hezky žlutých, až později oranžověly. A protože letošní podzimní mrazíky přišly dříve než dýně dozrály, musela jsem jich pár zužitkovat dá se říci urychleně.  Kromě obligátního kompotu jsem dýni strouhala stejně jako cukety do perníku, nebo dělala dýňové polévky, ale asi ze všeho nejvíc mne oslovila dýně dušená. K nakrájené dýni stačí přidat už jen dílky cibule a na kousku másla dusit do změknutí. K dochucení  stačí jen sůl, ale přidáním aromatičtějších bylinek se taky nic nezkazí. Dnes jsem ke smažené zelenině a kuřecím řízkům udělala lehce pikantní verzi a přikrájela půlku chilli papričky a 3 stroužky česneku. Snadná a dobrá příloha.










Žádné komentáře:

Okomentovat