sobota 18. ledna 2014

Protože ráno dělá den

A já budu doufat, že nebudu hnána před soud, za vypůjčeni si těchto slov z reklamy. Pravdou ovšem je, že pokud ráno nezačne příjemně, málokdy to zbytek dne dožene. A přestože má být snídaně nejdůležitějším jídlem dne, často ji zanedbáváme. Aspoň tedy o víkendu je dostatek času na klidnou snídani beze spěchu.
Nutellu či jiné lískooříškové krémy kupuji velice zřídka, většinou tak 2x do roka a to pak samozřejmě ani u nás dlouho nevydrží. V rámci experimentování, co se dá vyrobit doma jsem se pustila do vlastní pochoutky. Nemaje lískových oříšků, vnikl

Mandlovo-kakaový krém

Asi dvě hrsti mandlí jsem co nejjemněji rozmixovala, přidala lžíci moučkového cukru, špetku soli, dvě lžíce kakaa a  tři lžíce rozpuštěného kokosového oleje. Mandle budou pravděpodobně obsahovat méně tuku než lískové oříšky, směs byla sypká. Pro spojení  jsem přidala tři lžíce domácího salka a stále mixovala. Chuť byla dobrá, ale konzistence stále příliš hustá, rozhodně by pomazánka nešla na pečivo lehce mazat. Nakonec jsem se tedy rozhodla přidat několik lžic převařené vody. Ano, tím sice zkrátím dobu trvanlivosti, ale je stejně směšné si myslet, že pomazánka přežila víc než jen pár dní, proto mě to netrápí.
Doma vyrobená"nutela" bude poněkud hrubší, než ta kupovaná, na druhou stranu cítíte chuť všech surovin a přesně víte, z čeho se vlastně skládá.


Žádné komentáře:

Okomentovat