neděle 19. června 2016

Italské cupcakes

"Já jsem cukrová, slané nepeču!" To mi odpověděla dcera, když jsem po ní chtěla, ať jednou udělá cupcakes slané. A přece jen, těch sladkých už bylo dost, malinkou změnu by to chtělo. Na chvíli. Než dozraje ovoce. A tak jsem se do nich pustila sama. S výsledkem jsem nadmíru spokojená, je to zase něco trochu jiného.

Potřebujeme:

Na těsto:

  • 2 vejce
  • 50 ml slunečnicového oleje
  • 100 ml mléka
  • 140 g hladké mouky
  • asi 2 g sody
  • 60 g nastrouhaného parmazánu
  • 30 g sušených rajčat
  • oregano
  • sůl
  • pepř
Na krém:

  • balení ricotty
  • 60 g strouhaného sýra
  • případně trochu smetany


na dozdobení jedno sušené rajče nakrájené na proužky

Postup:
Předehřejeme troubu. Zapínám horkovzduch na 170 °C.
Vyšleháme vajíčka s olejem a mlékem. Prosijeme mouku se sodou a přidáme do vaječné směsi. Sušená rajčata nakrájíme na proužky a přidáme do těsta. Osolíme. Symbolicky. Sýr i rajčata jsou slané dost. Opepříme. Přidáme oregano, klidně čerstvé ze zahrádky. A ručně vmícháme sýr. Naplníme do košíčků a šup s tím do trouby. 10 -15 minut, dokud není povrch krásně zlatý, pro jistotu zkouška špejlí. A necháme vychladnout.
Na krém smícháme ricottu se strouhaným sýrem. Věrná Itálii jsem použila parmazán a asiago, ale chuti se meze nekladou. Trocha smetany není na závadu, pokud je krém až příliš hustý. Naplnit do pytlíku a nastříkat na cupcakes. Ozdobit proužky rajčete a zakousnout se.
Dobrou chuť.

Žádné komentáře:

Okomentovat